tirsdag 9. september 2008

Må bare skrive om hva som hendte i mai 2006 . Vi har hytte i Sandsfjorden . Per Kristian og jeg skulle på hytta ei helg for å gjøre vår-reint. 
Der hytta ligger er der et gårdsbruk . I mange ,mange år har det ikke vært noen drift på gården . Idag blir det leid av Hiimsmoen som driver et kollektiv der . De tar imot ungdom som har behov for hjelp til å komme på rett kjøl i livet . Vi har hatt og har et godt forhold til kollektivet . 

Mannen min skulle opp til gården for å hente drikkevann . Han kom ned igjen uten bøtter og vann. Han ropte og sa at jeg måtte ta meg en tur opp på gården for det skjedde noe der . 

Gikk opp og inn på låven . Glemmer aldri synet . Der inne var der 8 damer som hadde vært sitt arbeidsbord . De var omgitt av ull (merinoull og silke) i utallige farger.
Fikk beskjed om at jeg måtte finne meg et bord og bli med på kurs i helga Jeg takket ja med en gang . Det ble ikke vasket i hytta . Takk og lov !!!! Dette var noe som virkelig tente meg .
 På jobb på mandagen sa de at du er nok blitt frelst . Det hadde de nok rett i.

Jeg jobbet i ett og hadde ikke tid til pauser .

Ble kjent med kurslederen som var fra Danmark . Grete Lotrup , for ei dame . 
Det første jeg laget var et sjal i svart silke med ull i ulike farger .

På lørdagskvelden inviterte Per Kristian oss ned til utepeisen . Vi fikk servert lefse og kaffe.
Takk skal du ha!!!!!!
Det vil komme mye  mer om filting. Vent og se  .

Ingen kommentarer: